Homeopati

Homeopati brukes også som forebyggende helsearbeid fordi behandlingen styrker kroppens evne til å helbrede seg selv.

Kort om Homeopati

Homeopati er en individuell alternativmedisinsk behandlingsform som stimulerer organismens evne til å helbrede seg selv gjennom å styrke pasienten fysisk og psykisk. Homeopaten søker å finne den medisinen som kan dekke flest av pasientens symptomer. Blir du ikke frisk på egenhånd, må du stimulere kroppens selvhelbredende krefter på eksakt det området du plages med for at kroppen skal gi den riktige responsen.

Hva vil jeg oppleve hos homeopat?

Ved første besøk hos homeopat går pasienten gjennom et dybdeintervju som har som mål å kartlegge pasientens symptomer, sykdomshistorie og konstitusjon. Dette fordi sykdom må sees i sammenheng med hele mennesket. Oppfølgende konsultasjoner med homeopaten avtales etter noen uker og behandlingen vedvarer etter behov.

Hva er homeopatiske medisiner laget av?

Homeopatiske medisiner fremstilles av stoffer fra plante-, dyre- og mineralriket. Under fremstillingen fortynnes medisinen kraftig slik at selv giftige stoffer blir ufarlige.

Hvor får jeg kjøpt homeopatiske medisiner?

Homeopatiske medisiner fås kun på apotek. Alle apotek kan bestille homeopatisk medisin for deg eller du kan bruke internett www.homeopatiforalle.no Medisinene er ofte små hvite kuler eller tabletter som er gjennomtrukket med ulike homeopatiske løsninger, men fås også flytende.

Hva behandles ofte med homeopati?

De som oppsøker homeopat MNHL kommer med en stor bredde av lidelser. Gjennom å stimulere organismen på et grunnleggende nivå vil homeopatisk behandling kunne ha effekt på en rekke sykdommer og lidelser.

Hva kan behandles?

Homeopati brukes i behandlingen av akutte og kroniske sykdommer hos barn og voksne i alle aldre. Med godt resultat benyttes også homeopati på dyr. Hudplager, hyppige forkjølelser, øreverk, halsbetennelse, migrene, psykiske problemer, angst, søvnplager, fordøyelsesbesvær, menstruasjonsplager, barnløshet, allergier, kolikk, smerter i muskler og ledd, idrettskader og betennelser er blant de plager en homeopat oftest blir oppsøkt for.